Geçtiğimiz cuma akşamı Atatürkçü Düşünce Derneği Menemen Şubesi´nce, Algı Yönetimi ve İkna Psikolojisi Uzmanı Görkem Başaran´ın katılımıyla, Kubilay Kültür Merkezi Dr. Necmi Özgüven Konferans Salonunda gerçekleştirilen eğitim seminerinde propaganda konusuna değinilerek günümüzde sosyal medyanın doğru kullanımının önemine dikkat çekildi.
?Tüm hayatın gerçeği ikna?
Açılış konuşmasına yapan ADD yönetim kurulu üyesi Zuhal Güç, Görkem Başaran´ın kitabından yaptığı alıntıyı paylaşarak sözü Başaran´a bıraktı.
?30 yıl öncesinin alışkanlıkları ile devam edenler??
Yaklaşık 2.5 saatlik uzunluğa rağmen katılımcıların büyük bir keyifle dinlediği seminerde Başaran ikna psikolojinden bahsetti. İknayı seçim propagandasına odaklayarak, ?30 yıl öncesinin alışkanlıkları ile devam etmekte ısrar edenler siyaset arenasından silinecekler. 31 Mart yerel seçimleri 20. yüzyıl siyaset alışkanlıklarının son defa deneyimleyebileceğimiz son seçim olacak. Göstergeler bunu gösteriyor. AKP bunu keşfetti bu seçimde afiş ve bayraklama kullanmayacak? tespitinde bulundu.
?Vatandaşı Dinleyin ve Gülümseyin?
Vatandaşı dinleyip neye göre karar verdiğini anlamanın ve vatandaşa gülümseyerek yaklaşmanın önemine dikkat çeken Başaran, sokağın yeniden bir biriyle barışmaya acilen ihtiyacı olduğunu belirtti.
?Sosyal Medya Propaganda Aracı Halini Aldı?
Şu an 18-30 yaş arası seçmenin propaganda hedefine giremediğine dikkat çeken Başaran, ?Ne kapılarını çaldığımızda varlar ne de sokağa çıktığımızda varlar. Onlar dijital dünyada yaşıyorlar. Şu an ülkemizde 18-30 yaş arası seçmen sayısı 15 milyonu geçmiş durumda. Rakam bu kadar kritik. Yerel seçimde ilk defa oy kullanacak olan 18 yaşındaki seçmen sayısı da İzmir´de 700 bin civarında. Sayılar çok yüksek. Lise son sınıftaki seçmen sayısı da 250 bin kadar. 80 öncesi doğanlar teknoloji, dijital dünyada mülteciler olarak anılıyor. 80 sonrası ve hele ki 90 sonrası doğan kuşak dijital dünyanın gerçek yerlileri, eğer onları yakalayamazsak da propaganda işini doğru götüremeyeceğiz? diye belirtti ve günümüzde miting, el ilanı, afiş, broşür, yazılı ve görsel basının propaganda aracı olmadığını doğru kullanıldığında sosyal medyanın propaganda aracı haline geldiğini sözlerine ekledi.
Son bölümde ise dünya ekonomisiyle ilgili gerçekler, teknoloji kullanımı, nesiller arası farklar konularına değinerek, ?Şu an dünyada teknoloji üreten elitler ve teknoloji tüketen sefiller var. O makas gittikçe açılıyor. Biz de maalesef teknoloji tüketen sefiller ligine koşar adım ilerliyoruz. Tübitak´ın başında veteriner var. Bugün herkesin kullandığı ABD merkezli what sapp ta 26 kişi çalışıyor ve Türkiye ekonomisinin büyüklüğüne sahip. Dünyada teknoloji bu boyutlara ulaştı? dedi.
Haber: S. Derya BOSUT
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |